Nawigacja
Kurs PHP-Fusion v6.01.xx - Zarz?dzanie Stron?
Napisane przez jantom
dnia 16 marca 2007 21:26 ·
0 komentarzy ·
14387 czytań ·
·
·
Streszczenie:
Kilka s?ów o Zarz?dzaniu Stron?.G?ówne ustawienia
Jak sama nazwa mówi, tutaj ustawiamy to, co powinno by? dla naszej strony (obok tre?ci) najwa?niejsze – jej Nazw?, Adres (warto wpisa? prawid?owy, jest potem wykorzystywany przy ka?dej automatycznie generowanej wiadomo?ci, Banner(wpisujemy jego adres), E-mail (wykorzystywany w Kontakti automatycznie generowanych wiadomo?ciach), Twoje Imi? lub Nick (umieszczane jest potem w Polu Adresat w ka?dym mailu ze strony), Wiadomo?? powitalna (chyba nie musz? t?umaczy?), Opis strony (czyli kilka s?ów na temat strony, potem wykorzystywane przez mechanizmy wyszukiwarek), S?owa kluczowe (kilka s?ów, które najlepiej okre?laj? tematyk? strony, has?a dzi?ki którym strona mo?e by? rozpoznawana), Stopka(tutaj chyba te? nie musz? t?umaczy?), Otwórz jako Stron? G?ówn? (czyli plik który ma by? zawsze otwierany jako pierwszy), Wy?wietlaj Newsy (od tej opcji zale?y, czy newsy na stronie s? wy?wietlane w jednej lub w dwóch kolumnach), J?zyk strony (czyli w jakim j?zyku b?dzie ca?a strona), Skórka Strony (czyli po prostu szablon (them) wykorzystywany przez stron?). Gdy ju? wszystko jest ustawione jak trzeba, klikamy na Zapisz Ustawienia.
![]() |
G?ówne ustawienia |
Do?? wa?ne miejsce w Panelu Administratora. To tutaj znajdziesz narz?dzie, dzi?ki któremu mo?esz cz??ciowo zabezpieczy? si? przed utrat? tre?ci na stronie w wyniku przeczyszczenia/uszkodzenia bazy danych. Jak to dzia?a? Ju? t?umacz?. W sekcji Informacjeodnajdziemy kilka danych dotycz?cych naszej bazy danych tj. jej nazw?, prefix, jej wielko?? oraz wielko?? samych tabel, które zajmuje fusion. Sekcja Tabele wy?wietla nam wszystkie nazwy tabel w naszej bazie danych. Poprzez zaznaczenie ich nazw wybieramy dane, które zostan? zachowane w naszej kopii zapasowej. Opcje znajduj?ce si? pod list? tabel pomagaj? w wybraniu tabel do zaznaczenia: rdze? powoduje zaznaczenie tabel wa?nych do dzia?ania Fusiona, wszystko zaznacza wszystkie tabele w bazie, a opcja nic powoduje odznaczenie wszystkich tabel (mam nadziej?, ?e nie popl?ta?em tego zbytnio).
Tworzenie kopii bazy danych
W sekcji Opcjeustalamy Nazw? pliku kopii zapasowej, jej typ ( *.sql lub *.sql.gz – ten ostatni jest kompresowany). Je?li chcemy wykona? backup, musimy tak?e wpisa? nasze has?o u?ytkownika (to z Fusiona) oraz nast?pnie klikn?? na Stwórz kopi?. Nast?pnie w naszej przegl?darce internetowej poka?e si? okno pobierania pliku. Pozostaje nam post?pi? tak jak przy pobieraniu zwyk?ego pliku – wybra? lokacj? i klikn?? na Zapisz. Operacja tworzenia kopii zapasowej ko?czy si? na pobraniu tego pliku.
Odtwarzanie danych z kopii zapasowej
W tym celu przechodzimy do sekcji Lista kopii zapasowych. Kolejnym naszym krokiem b?dzie klikni?cie na Wybierz. W kolejnym oknie odnajdujemy plik kopii zapasowej naszej bazy danych i naciskamy na Otwórz. Nast?pnie pozostaje nam klikn?? na Przywró?. Pozytywne zako?czenie operacji zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem.
![]() |
Kopia bazy danych |

Komentarze
Dodaj komentarz
Oceny
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Świetne! | ![]() |
33% | [1 głos] |
Bardzo dobre | ![]() |
0% | [0 głosów] |
Dobre | ![]() |
33% | [1 głos] |
Średnie | ![]() |
33% | [1 głos] |
Słabe | ![]() |
0% | [0 głosów] |