ForumCała strona

Nawigacja

Aktualnie online

Gości online: 19

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 25,405
Najnowszy użytkownik: kipolas

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Zarejestruj się

Odzyskaj hasło

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Zbigniew@
18.10.2025 19:31:20
Forum nie dziala nawet bez polskich znakow.

JazOOn
16.10.2025 18:21:12
nie dziala z polskimi znakami

Zbigniew@
12.10.2025 15:20:31
Tylko dla wybranych.

JazOOn
06.10.2025 21:00:15
czy shout dziala?

hoopak
02.10.2025 10:33:17
Bleeeeee Cool

Pobierz now? wersj?
Pobierz podr?cznik
Zobacz inne oficjalne Supporty
Statystyki supportu
PHP-Fuson PL na Facebooku

RSS

Polecamy hosting SferaHost.pl

Zobacz temat

 Drukuj temat
Wspólne logowanie u?ytkowników PHP-Fusion i Minecraft
MeTeo
Witam,

Chcia?bym scali? konta u?ytkowników z gry (minecraft) z kontem na stronie. Jako, i? kiedy? u?ywa?em PF, to chcia?bym now? stron? oprze? w?a?nie o niego no i pojawia si? problem. Tworz?c serwer do gry, zak?ada?em inny kierunek rozwoju no i teraz sobie nieco zrobi?em pod górk?.

Ustawi?em nietypowe hasowanie (xAuth, ale czytaj?c dalej doszed?em, ?e to whirlpool). S? nawet fragmenty kodu, do zaimplementowania przy odczytywaniu i kodowaniu has?a, ale kompletnie nie mam poj?cia jak tego u?y?. S? to odpowiednia dwa poni?sze kody:

Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

oraz
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy


Instaluj? aktualnie ?wie?? kopi? PHP-Fusiona, wi?c mog? eksperymentowa? ze wszystkim. Pó?niej chc? tylko przenie?? zawarto?? kolumny kont z gry do kont ze strony.

Na upartego mog? przejrze? logi i powypisywa? wszystkie has?a, ale zbyt du?o tego.

Z góry dzi?kuj? :)


PW od moderatora:
  1. Przeniesienie tematu - Pieka 11.03.2012 19:55

Edytowane przez Pieka dnia 11.03.2012 19:55:22
 
W?cibski Go??
Dodany dnia 26.10.2025 12:06:36
Pan Kontekstualny

Postów: n^x
Data rejestracji: Zawsze

Polecamy hosting SferaHost.pl
IP: localhost  
Spoczywaj w pokoju... Creeper
Z xAuth nie mia?em do czynienia od czasu stwierdzenia, ?e ma du?o b??dów. Bardziej polecam AuthMe. Integracja z w?asn? stron? polega na dodaniu funkcji sprawdzaj?cej u?ytkownika i has?o z tabeli authme. Nie trzeba nic zmienia? w bazie PHP-Fusiona, wystarczy, ?e login i has?o z tabeli [prefix]_users i authme b?d? takie same.
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy
 
MeTeo
Creeper - w?a?nie u?ywam AuthMe, tylko da?em haswanie "xauth".

Móg?by? troszk? ja?niej to obja?ni?? Smile Fusion ma hasowanie w SHA256, a Authme ma to w?a?nie xAuth, co jest prawdopodobnie whirlpoolem.

Ale jak to dzia?a? Tylko sprawdza? Chcia?bym by rejestracja na stronie by?o jednocze?nie rejestracj? na serwerze. Bo o ile dobrze zrozumia?em, teraz ka?dy móg?by za?o?y? konto na stronie z takim samym nickiem jak ja na serwerze i sterowa? moim kontem.
 
Spoczywaj w pokoju... Creeper
Nie musi by? hash xAuth. Wejd? w plik konfiguracyjny (AuthMe/config.php) i znajd? linijk?
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

W zale?no?ci od tego jakiego hasha chcesz u?y? wpisujesz MD5, SHA1, SHA256, xAuth.
Teraz je?eli chodzi o po??czenie tego z Fusionem to musisz wstawi? funkcj?, któr? wymieni?em w miejsce tworzenia sesji logowania. Ja bym to wstawi? w maincore.php w taki sposób:
To
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Przerobi? tak
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Teraz kwestia rejestracji. Najlepiej by by?o gdyby rejestracja dzia?a?a w obydwie strony, ale niestety AuthMe nie stworzy konta na Fusionie wi?c najlepiej na serwerze da? informacj?, ?e konta mo?na tworzy? tylko poprzez stron?, oczywi?cie istnieje mo?liwo?? zrobienia modyfikacji, ale to inna kwestia.

Po tym wszystkim pozostaje tylko dodanie do register.php zapytania tworz?cego u?ytkownika w tabeli [prefix]_users i authme jednocze?nie. W tym wypadku hash móg?by by? ró?ny, bo nie sz?oby to przez jedn? tabel?.
 
MeTeo
@Creeper - tak, tylko ?e je?eli teraz zmieni? hasowanie w AuthMe to nikt sie na aktualne konto nie zaloguje, czy? nie? No chyba ?e znasz sposób na obej?cie tego problemu?

Twój kod chyba nie do ko?ca spe?nia swoje zadanie, bo chyba tylko sprawdza czy loginy i has?a s? takie same, ale konta graczy ju? istniej?, a konta na stronie nie :/

My?l?, ?e sposób w jaki chc? to zrobi? jest prostszy i mniej konfliktowy tylko potrzebuje sposobu by PHP-Fusion generowa? has?o tak samo jak AuthMe ustawiony na xAuth. Jest taka mo?liwo???

Wtedy bym zmieni? nazw? tabeli authme na prefix_users a potem bym po prostu w AuthMe zmieni? tabl? z "authme" na "prefix_users" dodaj?c w niej brakuj?ce pola PHP-Fusiona. Powinno chyba dzia?a?...

Powiedzmy nawet, ?e zmieni? ju? kodowanie w Authme. Chc? tylko by obie tworzy?y identyczne has?a Smile
 
Spoczywaj w pokoju... Creeper
W takim razie musisz skorzysta? z pierwszej funkcji, któr? napisa?e? w pierwszym po?cie
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

do kodowania has?a za pomoc? xAuth. Pó?niej zamieniasz w PasswordAuth.class.php linijki odpowiedzialne za kodowanie has?a.
Je?eli dobrze przejrza?em ten plik to wystarczy tylko zmodyfikowa? odpowiednio
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Pobawi? si? tym na localho?cie i jakby co opisz? dok?adnie co trzeba zrobi?.
 
MeTeo
By?bym w sumie wdzi?czny za pomoc, bo zmieni?em ju? w bazie typ hashowania (na whirlpool), podmieni?em owy fragmenty na:

Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy


Aczkolwiek wci?? generuje si? kod, który ma niewiele wspólnego z tymi z Authme. Przyk?adowo,

Has?o wygenerowane z powy?szym kodem
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Has?o z Authme
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy


Oba brzmi? tak samo: password

Nie wspomn? ju?, ?e po owych zmianach w bazie nie generuje si? zawarto?? w "user_salt", a i zalogowa? sie nie mo?na ani na nowo za?o?onym koncie, ani na starym.
 
Spoczywaj w pokoju... Creeper
Obydwa has?a zosta?y zakodowane na dwa ró?ne sposoby. Podaj warto?? poni?szego pola z AuthMe/config.yml.
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy
 
MeTeo
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Wspomina?em o tym na pocz?tku.
 
Spoczywaj w pokoju... Creeper
A wi?c tak:
  1. Zwi?ksz liczb? znaków pola z has?em najlepiej do 200, ale znaków jest 140 wi?c mo?esz te? da? tylko 140.
  2. Jedno s?owo zakodowane hashem z xAuth b?dzie za ka?dym razem inne.

Co do ca?ego logowania to zrobi? modyfikacj?, która zmieni SHA256 w PHP-Fusionie na xAuth wi?c reszta to b?dzie tylko pod??czenie.
 
MeTeo
Hmm... A jakbym zmieni? kodowanie w Authme na SHA256? Wtedy w obu systemach by?oby to samo kodowanie, tylko czy wtedy "salt" si? nie b?dzie gryz?? Na mój ch?opski rozum, by?oby to chyba prostsze, a ja nie lubi? skomplikowanych rozwi?za? Smile Co musia?bym zmieni?, ?eby has?o wygenerowane przez PHP-Fusiona, by?o odczytane w grze przez AuthMe? Wystarczy?oby skrócenie "salt" w PHP-Fusionie do 12 znaków?
Edytowane przez Pieka dnia 11.03.2012 15:17:00
 
Spoczywaj w pokoju... Creeper
Powinno wystarczy?, ale je?eli to nie pomo?e to najprostsz? i jednocze?nie pewnie najmniej bezpieczn? metod? jest zmiana w obydwu na MD5. W tym przypadku wszystko zostanie zaszyfrowane tak samo. W PHP-Fusionie wystarczy?oby tylko zmieni? w
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

to
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

na
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

oraz (najszybciej) ponowne zainstalowanie PHP-Fusion ze zmienionym w setup.php sha256 na md5.
 
MeTeo
Zrobi?em to wszystko w oparciu o SHA1. Zmieni?em generalnie linijk? na:
Pobierz kod źródłowy  Rozwiń Kod źródłowy

Musze co prawda wygenerowa? has?a na nowo, no ale wszystko dzia?a. Dzi?ki za naprowadzenie na rozwi?zanie.
 
Przejdź do forum:
Created by Arox Copyright (C) 2004
Copyright (C) 2004 - 2018 Ekipa PHP-Fusion.pl